כבר 7 שנים אני עובד עם מכללות בכל מיני צורות ודרכים, ושמתי לב למכנה משותף: המנכ"ל/הבעלים הוא גם מנהל השיווק. בדרך כלל.
כשרוצים להיות בצמיחה מתמדת, אי אפשר לנהל את השיווק 'על הדרך' ולעשות מהלכים ספונטניים בהתאם לתאריכי פתיחת הקורסים או לתזרים המזומנים. שיווק דורש ניהול יומיומי ושוטף, שיווק דורש פוקוס ותשומת לב, תכנון קדימה של לפחות 6 חודשים ובניית כל המהלכים המתוכנים.
מה קורה כשאין ניהול לשיווק? בלאגן אחד גדול. בלאגן במסרים, בלאגן בנראות השיווקית והמיתוגית שלא אחידה, לא ברור לאן הלכו התקציבים, לא ידוע כמה לידים נכנסו ומאיפה, אין מעקב אחר הנתונים כך שאין אפשרות לשים פוקוס על מה שעובד, יותר מדי ספקים שלא מסונכרנים אחד עם השני ובקיצור, בלאגן אחד גדול.
סוף סוף קצת שקט ונחת, הדברים עובדים, רצים וזזים בקצב שאתם רוצים, השיווק מייצר השפעה והחשיפה של המכללה גדלה מחודש לחודש.
אדם אחד, שכל כולו מפוקס על השיווק שלכם, קם בבוקר עם הרעיונות, יוצר את התכנים בזמן, מנהל את הקמפיינים ביד רמה, דואג שהכל עובד פיקס ומעניק לכם דוחות מדויקים בסוף החודש שמציגים את הצמיחה.
להפסיק לדשדש ולהתחיל לצמוח לאן שאתם באמת ראויים ובשלים, לגדול בהיקף התלמידים במכללה, להתרחב לעוד קורסים שאתם רוצים לשחרר, לייצר קורסים דיגיטליים ופשוט לגדול.
אורגני, ממומן, מגוון פלטפורמות, כל מה שיתן למכללה שלכם נוכחות מאסיבים שתגרום לקהל להתמגנט אליכם, להתחבר אליכם ולקנות מכם במהירות האור.
נראות ויזואלית ומילולית אחידה ברשתות ובפעילות, בניית מהלכים שבונים את המותג, תוכן מעורר השראה וקהל שמצביע ברגליים.
להכפיל, לשלש או לחמש, זה כבר בחירה שלכם, אבל להגדיל הכנסות, זה תוצר לוואי ראשון שקורה בתהליך הזה.
שמי נדב דהן, אמן, יזם, איש רוח ואוהב עסקים ואנשים.
התחלתי את דרכי העסקית כמאמן (קאוצ'ינג) וכבר בשנה הראשונה שלי כמאמן עשיתי מעל 30 סדנאות והרצאות שמבוססות על הסיפור האישי שלי והוצאתי את הספר שלי 'ילד פריפריה' במימון המונים.
לאחר שנה בחרתי בחרתי להיכנס עמוק בעולם העסקי ולהתמחות בתהליכים של בניית מותג – אסטרטגיה, שיווק ודיגיטל. העברתי עשרות סמינרים בנושא ולימדתי את כל השיטות שלי לבניית מותג, שיווק ודיגיטל בעידן החדש.
כשנחתה הקורונה הקמתי את הסוכנות לבניית מותגים מעוררי השראה שצמחה בקצב מסחרר והגיעה בשיא שלה ל9 עובדים במשרדים 150 מטר בפתח תקווה, עם היקף של עשרות לקוחות בחודש.
לאחר 3 שנות פעילות של הסוכנות הגעתי לשחיקה והבנתי שאני לא מוכן להמשיך לעבוד קשה, אז קיפלתי את הבסטה והקמתי את 'עסקים עצלנים'. העסק הראשון שמבוסס על הDNA הכי פנימי ועמוק שלי ובעל תחושת השליחות והמשמעות הגדולים ביותר שחוויתי מאז שנכנסתי לזירה העסקית.
תוך פחות משנה חוויתי הצלחה עם כמו שלא חוויתי באף עסק. הן מבחינת הכנסות והן מבחינת השפעה וקהל.
הפעילות משולבת במס' תחומים: