שקר 4# של התודעה העסקית הישנה!

המצאת בעיית התזרים.

אני אומר מראש, הפוסט הזה יעצבן הרבה אנשים.
 
המצאת התזרים כנראה התחילה בשיחה של שני נוכלים:
נוכל 1: "איך ניגע לבעלי עסקים בכאבים?
איך נניע אותם לקנות שירות ייעוץ?
איך נפחיד אותם כך שלא תהיה להם ברירה?"
נוכל 2: "בוא נמציא בעיה שקשורה לכסף, כסף זה הכאב הכי גדול של בעלי עסקים, זה מה שהם הכי רוצים."
נוכל 1: אז בוא נדבר לאלה שעובדים הכי קשה, ולא מכניסים מספיק כי הם לא יודעים לנהל את הכסף שלהם"
נוכל 2: "בוא נקרא לזה בעיית תזרים מזומנים"
נוכל 1: "אתה גאון"
——————————
מאז ההמצאה תפסה תאוצה, הרבה חברות ייעוץ ויועצים עסקיים אוהבים להשתמש בה כי בתכל'ס היא נוגעת בכאב הכי עמוק שיש.
ככל שאותה חברה משתמשת בהמצאה הזאת יותר, כך תדעו להתרחק ממנה יותר רחוק.
—–
אז בואו נתחיל בתכל'ס ואפרק לכם את זה לגורמים כדי שתבינו שזאת לא בעיה, אלא סתם כאב שיווקי שמצאו הנוכלים.
למה זה לא בעיה אלא המצאה?
כמה סיבות:
סיבה ראשונה – זה תוצאה של בעיה אמיתית
חוסר בתזרים זה תוצאה של אחד מה-3 הבעיות האמיתיות האלה:
  1. תמחור נמוך מהערך שאתם נותנים (לא רק הערך הרוחני של התועלות, אלא הערך הפיזי של הזמן, הכסף והאנרגיה שאתם משקיעים)
  2. גבייה לקויה – או שאתם לא גובים בזמן, או שאתם פורסים ליותר מדי תשלומים, או אלף ואחת סיבות אחרות לגבייה הלקויה שלכם.
  3. ניהול הוצאות לקוי – או שאתם מוציאים מאיפה שאין לכם, או שאתם מכניסים פחות מכמה שעבדתם (ברמה החודשית)
 
סיבה שניה – תזרים זה עודף רווחים
זאת אומרת שאם אתם מרוויחים יפה, ומושכים הביתה כמה שרציתם, ולא נשאר לכם עודף, אין לכם שום בעיה (רק הנוכלים בטוחים שיש לכם בעיה) אלא אם כן אתם רוצים לעשות מינוף ולא צמיחה (בשקר 2 אני חושף את שקר המינוף, לכו לקרא אם לא קראתם).
אם כן נשאר לכם עודף, אז יש לכם תזרים ותעשו איתו מה שאתם רוצים.
אבל אם אתם לא מרוויחים יפה ומושכים הביתה כמה שרציתם, זה לא "בעיית תזרים" בכלל, זה בעיית רווחים, וזה מחזיר אותנו ל-1 מ3 הסיבות הקודמות.
 
סיבה שלישית – תזרים זה בונוס
הסיבה השלישית שתזרים זה לא בעיה אלא המצאה, היא שעודף רווחים זה בונוס, זה אומר שעשיתם עבודה טובה, ניהלתם כמו שצריך את הכספים שלכם ונשאר לכם עודף שהוא שלכם.
אם תגיעו לזה, אז רואה החשבון שלכם ידבר בשם המדינה וימליץ לכם לפתוח חברה כדי שתוכלו לשלם פחות מיסים. על פניו זה נכון, אתה תוכלו לשלם פחות, אבל רק בתנאי שתשאירו את הכסף בחברה ולא תמשכו אותו הביתה. "רגע, אז מה עשיתי בזה?" זה בדיוק מה שגם אני שאלתי. המדינה רוצה להמשיך להאכיל את הענקיות (הבנקים, קרנות, נדל"ן וכו') ואת עצמה, אז היא מציעה לנו פחות במיסים בתנאי שנמשיך להניע את הכסף למקומות אחרים: מינופים (עוד הוצאות), השקעות או כל מה שתרצו לקנות עם הכסף, אבל לטובת עסקים בלבד. ככה בעצם היא מונעת מאיתנו לחיות באיכות חיים יותר גבוהה ומונעת פערים בין עצמאיים לשכירים.
 
סיכום ביניים: אין לכם בעיית תזרים כי פשוט אין בעיה כזאת.
אז מה בכל זאת עושים אם הגעתם למצב שעל פניו אתם מכניסים (בברוטו) הרבה כסף, וברווחים לא נשאר לכם מספיק כדי לחיות?
או אם נשאל את השאלה הזאת בצורה קצת שונה,
אז איך מגיעים למצב שיש לנו עודף רווחים או רווחים יותר גדולים?
1 – תמחור מדויק
יש מיליון גישות הזויות לתמחור ששמעתי במהלך השנים, אני אנסה להעביר לכם בפשטות את הגישה שלי.
א. המחיר צריך להיות נגיש ללקוח – ואפילו שיהיה לו קל לקנות. אני מכיר לא מעט בעלי עסקים שדופקים מחירים, ואז כשאתה מסתכל כמה הם מוכרים אתה מתבייש בשבילם. אל תתמחרו מאגו, אלא מהנשמה. תמחור גבוה ומעט מכירות לא יקדם לשום מקום. תמחור נגיש והרבה מכירות, זה מה שחשוב.
ב. המחיר צריך לשקף את הערך של המוצר – לא פחות ולא יותר. יש הרבה אנשים חסרי מודעות שלא מודעים לערך של המוצר או השירות שלהם ודופקים מחירים. בטווח הרחוק זה לא מחזיק. ויש גם הרבה חסרי מודעות שלא מכירים בערך שלהם ומתמחרים נמוך. העצה שלי, אם אתם חסרי מודעות, פשוט תגבו כמו הממוצע בשוק שלכם.
ג. לא יותר מ30% מהממוצע בשוק – כן, עם כמה שאנחנו חושבים שאנחנו מושלמים, אנחנו לא. יש עוד הרבה שיודעים לתת את מה שאנחנו נותנים, בואו נוריד מהאגו. אז סבבה, אם יש יותר ניסיון, יותר אוטוריטה, יותר מותג, תגבו 30% יותר מהשוק, אבל אל תגזימו עם פי 2 מהשוק. זה כבר קצת נוכלות בעיניי.
 
2 – גבייה
הגישה שלי היא פשוטה:
סיימתם את העבודה? כל הכסף אצלכם בבנק. לא דקה אחרי.
אם אתם פורסים ללקוח לתשלומים, אז התשלום האחרון הוא עד שסיימתם את העבודה. אם העסקה הגדולה והלקוח צריך יותר, אחלה, תעבדו עם ניכיון ותדאגו לקבל את כל הכסף עד שאתם מסיימים את העבודה.
למה זה קריטי?
כי אם אתם מסיימים את העבודה, והלקוח פרס להרבה תשלומים ואתם מקבלים כל חודש קצת, אתם עכשיו צריכים עוד ועוד לקוחות כדי לפצות על זה, כי זה לא מורגש בהכנסות.
אם אתם עובדים עם ניכיון, אל תעשו כל עסקה בניכיון, זה גם לא נותן תמונה מדויקת להכנסות שלכם. זאת אומרת שהחודש תכניסו 5 לקוחות חדשים שאתם הולכים לעבוד עליהם 5 חודשים קדימה, ואתם קיבלתם את כל הכסף על החודש הראשון, מה שיקרה הוא שאתם תהיו באשלייה שיש לכם הרבה כסף, ותתחילו להוציא אותו, ובחודש הבא אתם בלי כלום, וגם לא יכולים לקלוט לקוחות חדשים כי אתם עמוסים עם אותם 5 לקוחות שהכנסתם.
 
3 – ניהול הוצאות
הסעיף הקודם דיבר יותר על הכנסות, עכשיו בואו נדבר על הוצאות.
בתודעה העסקית החדשה, כל הוצאה מוטלת בספק.
מה הכוונה? שצריך לשאוף שכל הוצאה לא תהיה חובה בעסק. בטח לא הוצאה קבועה.
תבדילו בין הוצאה קבועה להוצאה משתנה, ובין הוצאה מיותרת להוצאה חובה.
כאחד שהוציא בערימות, אני יכול להגיד לכם שהיום ההוצאות שלי מסתכמות בכמה תוכנות, ושכר לעובדים הפרילנסרים. זהו. כל השאר לא חובה וגם לא מעניין.
הכלל שלי לגבי זה הוא שאני דוחה כל הוצאה שעולה לי בכמה ימים או שבועות, ורואה אם היא חוזרת אליי בעתיד. בדרך כלל היא לא חוזרת ואז אני מבין שיכולתי לחיות בלעדיה.
 
בגדול, אם אתם מטמיעים את 3 העקרונות האלה, לעולם לא תהיה לכם בעיה מומצאת כמו 'תזרים' ואתם תמיד תהיו ברווחים בעסק.
 
יאללה, מחכה לשמוע את דעתכם בתגובות

עוד פוסטים מהבלוג

העצלן המודע: איך לבנות עסק שגדל בקצב שלך?

העצלן המודע: איך לבנות עסק שגדל בקצב שלך?

בעזרת גישת "העצלן המודע", אפשר לבנות עסק שמותאם לקצב החיים שלכם, נותן לכם חופש אמיתי, ומאפשר לכם לגדול באופן שמרגיש…
מיתוג ב-5 שלבים: איך יוצרים מותג שלא מתאמץ למכור?

מיתוג ב-5 שלבים: איך יוצרים מותג שלא מתאמץ למכור?

במאמר הזה, אציג 5 שלבים לבניית מותג שמדבר בשם עצמו, מושך את הלקוחות האידיאליים שלכם, וגורם להם לרצות לעבוד איתכם…
איך לכתוב תוכן שיווקי שמייצר אמון והנעה לפעולה?

איך לכתוב תוכן שיווקי שמייצר אמון והנעה לפעולה?

במאמר הזה נעמיק באומנות הכתיבה השיווקית ונראה איך לכתוב תוכן שמעורר אמון ומניע את הקהל שלכם לפעולה – בלי טריקים,…

רוצים עוד מהשפע של עסקים עצלנים?

חברים, בגישת עסקים עצלנים השפע אף פעם לא נגמר, ותמיד יש לי מה לתת!

אז בואו, הצטרפו אליי למגוון הפעילויות וקבלו עוד הרבה ערך שיעזור לכם לקדם את העסק ולבנות איכות חיים כמו שאתם חולמים!

שפע 1

קבלו במתנה את ערכת 'מהישרדות לעצלנות'

ערכה עוצמתית הכוללת ספר הדרכה (52 עמ') שמתאר את 7 שלבי ההתפתחות העסקית שלב אחרי שלב + הדרכת LIVE שבה אני מציג את 4 הטרנספורמציות שצריך לעבור כדי להיות עסק עצלן + חוברת עבודה מעשית להדרכה! וכל זה, בחינם!

שפע 2

הצטרפו לקהילת עסקים עצלנים!

אתם עדיין לא בקהילת הפייסבוק של עסקים עצלנים?

חמור מאוד! הצטרפו עכשיו לקהילה המונה מאות בעלי עסקים עם מכנה משותף: לא מוכנים לעבוד קשה כדי לעשות כסף! ותהנו מקהילה עם אופי אחר לגמרי ממה שאתם מכירים!

שפע 3

קבלו ספרון מתנה

התודעה העסקית החדשה

ספרון מיוחד ובו אני חושף את 6 השקרים של התודעה העסקית הישנה ושל גורואים עסקיים שהוליכו שולל אלפי עסקים בישראל!

לא מומלץ למי שמפחד משינוי תודעתי עמוק!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות