שקר 6# של התודעה העסקית הישנה!

שקר התדמית!

#שקריםוהמצאות של התודעה העסקית הישנה
והפעם:
שקר התדמית!
3 הבעיות עם תדמית שמונעות מכם להגשים את עצמכם פי 10 לפחות. באחריות.
לאחר כמה שבועות שלא כתבתי בפינה #שקריםוהמצאות
אני מתרגש להציף שוב את השקרים וההמצאות של התודעה העסקית
הישנה ולהציג אלטרנטיבות חשיבה, עשייה ודרך בזירה העסקית ע”פ התודעה העסקית החדשה.
 
תדמית זה שקר שפוגש את כולנו כי השורש שלו הוא
“מה חושבים עליי” ואין אחד שלא יזדהה איתו.
 
הרעיון של יצירת תדמית בזירה העסקית ובקריירה בכלל מתחיל בזה שאנחנו צריכים לעשות הפרדה בין מי שאנחנו בבית, עם המשפחה, החברים וכו’, לבין מי שאנחנו בעסק, עם לקוחות וכו’.
פה מתחילה הבעיה.
קם אדם בבוקר, מחליט לעסוק בתחום מסוים שדורש ממנו להיות עצמאי, בעל עסק, ולאט לאט מבין שהוא נכנס למשחק אחר ממה שהכיר: משחק של תדמית.
ככל שהאדם מצליח יותר בזירה העסקית, כך הוא מעלה את עצמו בסולם התדמית לאדם ‘נחשב’ יותר, ‘מוערך’ יותר, ‘נערץ’ יותר, וכך הוא מתאהב עוד יותר בתדמית ובזהות החדשה שיצר לעצמו. ועכשיו הוא משוכנע שהעולם בכיס שלו והכל קטן עליו.
3 הבעיות שתדמית מביאה איתה:
בעיה 1# – מימוש
ככל שאנחנו מפתחים את התדמית, כך אנחנו מתרחקים מהDNA שלנו עוד יותר. התדמית היא זהות אחת, הDNA היא זהות שניה. אחת מזויפת, אחת אמת. לא ניתן להגיע למימוש תחת זהות שקרית. זה בלתי אפשרי.
בואו נדבר על האמת, הDNA – הזהות האמיתית שמתחילה מבפנים, שמורכבת מאלפי חלקיקים שיש בתוכנו, שהם בלתי ניתנים לשינוי – סט המתנות שקיבלנו ואנחנו צריכים לממש.
אני רוצה לעשות את זה פרקטי, והנוסחה שלי לזיהוי מיידי שאתם בDNA העסקי שלכם היא:
  • אתם אוהבים את מה שאתם עושים בצורה חריגה
  • אתם טובים במה שאתם עושים בצורה חריגה
  • אתם מתוגמלים מזה בלי מאמץ
כבר 6 שנים שאני פוגש עסקים שעונים ל2 הקריטריונים הראשונים, אבל כשזה מגיע ל-3, לתגמול, זה לא מגיע. הם לא מתוגמלים מהעסק וההכנסות שלהם ברצפה. נכון שהתגמול יכול להיות נפשי, רוחני ורגשי, אבל מבחינתי המדד לכך שזה הDNA האמיתי צריך להיות הכלכלי, בנוסף לכל השאר.
אני אהיה קצת אכזרי ואגיד, שאם אתם עושים את מה שאתם עושים כבר הרבה זמן ולא מתוגמלים כלכלית, תשנו כיוון.
אל תתאהבו בעיסוק/מקצוע, תתאהבו במה שאתם מבטאים דרכו.
אנשים שוכחים שעיסוק/עסק/מקצוע, זה רק האמצעי לביטוי ומימוש המתנה (יכולות, תכונות, ערכים) ואפשר לבטא ולממש אותה בעוד כל כך הרבה עיסוקים/עסקים/מקצועות. אל תהיו מקובעים על תחום אחד ותתעקשו עליו יותר מדי זמן. אם אתם עצמאיים, יש בכם גם חוש יזמי, תפעילו אותו ותלכו לכיוונים אחרים, תנו לרוח להזיז אתכם במקום להדוף אותה כשהיא מנסה להזיז אתכם.
 
בעיה 2# – דירוג
בין אם נרצה או לא נרצה, כאשר אנחנו יותר מתעסקים בתדמית, אנחנו יותר משווים את עצמנו לאחרים וכך מדרגים את עצמנו ביחס לאחרים.
המוזרות שבזה היא שההשוואה היא בין הזהות השקרית שלי, לבין הזהות השקרית של אחרים. דבר שמרחיק אותי עוד יותר מה-DNA שלי.
הדירוג שבתדמית הוא קיצוני – או שמעריצים את אלה שמצליחים יותר ממני, או שרואים כ’נחותים’ את אלה שפחות מצליחים ממני. ביטול מוחלט של הענווה.
 
בעיה 3# – ריחוק
יצר הרע של התדמית הוא ריחוק.
אם עוד איכשהו אתם מצליחים למצוא דברים טובים ב’תדמית’, אז אחרי הפסקה הזאת קשה לי להאמין שעדיין תצליחו.
התדמית יוצרת ריחוק בכמה מקומות מרכזיים:
  • ריחוק ביני לבין ה-DNA (כבר דיברנו על זה קודם)
  • ריחוק ביני לבין הסביבה הקרובה (משפחה וחברים)
כאשר התדמית תופסת מקום מרכזי, היא הולכת גם למקומות אחרים שהם לא העסק והראשון שבהם זה הבית. אותו ‘מנכ”ל’ נכנס הביתה לילדים שלו וחושב שהוא ממנכ”ל אותם עכשיו, או מנהל אותם כמו שהוא מנהל את העובדים שלו.
  • ריחוק ביני לבין הלקוחות שלי
מהצד השני, הלקוחות פחות אוהבים את זה. זה אמנם נראה שעלינו לטפח את התדמית בשביל התפיסה של הלקוחות אותנו, אבל למעשה זה רק מרחיק אותם. הם רואים רק מעטפת חיצונית בלי עולם פנימי וקשה להם להתחבר לזה רגשית.
  • ריחוק ביני לבין הפוטנציאל שלי
תחת מעטפת התדמית לא ניתן לממש את מלוא הפוטנציאל. בוודאות. זה כמו ניגוד אינטרסים. אתה רוצה להצליח יותר אבל סגרת את עצמך בתוך מעטפת שאתה לא יכול לפרוץ אלא אם אתה מסיר אותה.
  • ריחוק ביני לבין הבורא/בריאה (יקום/אלוהים)
למעשה, היקום נתן לך מתנות שאתה החלטת שאתה לא רוצה אותן, ואתה מעדיף לשים על עצמך מעטפת שהיא לא אתה. בשלב הזה היקום מפסיק לעזור לך. זה ממש כמו לקחת ליווי עסקי ולא לעשות שום דבר ממה שאומרים לך בליווי ולצפות לתוצאות. רק שפה זה בסקיילים הרבה יותר גבוהים כי התוצאות שהיקום יכול לתת לך, הן בלתי מוגבלות ואתה לא יכול אפילו לדמיין תוצאות כאלה. אבל כל עוד אתה תחת המעטפת, אתה לא יכול לקבל אותן.
 
הדרך להתחיל לפרק את התדמית מהשורש היא:
להתחבר לDNA שלי, להבין את המתנה שיש לי לתת
ולהתמקד אך ורק בלתת אותה לעולם בצורה פשוטה ונקייה.
כל השאר זה #שקריםוהמצאות של התודעה העסקית הישנה,
אז אל תאמינו לה!
 
שתפו אותי בתגובות מה אהבתם/לקחתם/התחברתם… 🧡🙏

עוד פוסטים מהבלוג

פודקסט 'העצלניסט' - פרק 18 - מותג רוחני

פודקסט 'העצלניסט' - פרק 18 - מותג רוחני

פרק 18 – מותג רוחני האזינו בספוטיפיי צפו ביוטיוב יעלה בהמשך על הפרק כמו שאתם יודעים, עד לפני קצת יותר…
פודקסט 'העצלניסט' - פרק 17 - בעזרת ה'

פודקסט 'העצלניסט' - פרק 17 - בעזרת ה'

איך אומרים 'בעזרת ה' אבל באמת מתכוונים לזה ורותמים את הבורא לעזור לנו להשיג תוצאות בעסק ובחיים?
פודקסט 'העצלניסט' - פרק 16 - גמילה ממאמץ

פודקסט 'העצלניסט' - פרק 16 - גמילה ממאמץ

איך משתחררים מהצורך לעבוד קשה, להיות במאמץ, להספיק יותר ולעבוד יותר, ומתחברים לאנרגיה של זרימה וקלילות וגם משיגים הרבה יותר?!

רוצים עוד מהשפע של עסקים עצלנים?

חברים, בגישת עסקים עצלנים השפע אף פעם לא נגמר, ותמיד יש לי מה לתת!

אז בואו, הצטרפו אליי למגוון הפעילויות וקבלו עוד הרבה ערך שיעזור לכם לקדם את העסק ולבנות איכות חיים כמו שאתם חולמים!

שפע 1

קבלו במתנה את ערכת 'מהישרדות לעצלנות'

ערכה עוצמתית הכוללת ספר הדרכה (52 עמ’) שמתאר את 7 שלבי ההתפתחות העסקית שלב אחרי שלב + הדרכת LIVE שבה אני מציג את 4 הטרנספורמציות שצריך לעבור כדי להיות עסק עצלן + חוברת עבודה מעשית להדרכה! וכל זה, בחינם!

שפע 2

הצטרפו לקהילת עסקים עצלנים!

אתם עדיין לא בקהילת הפייסבוק של עסקים עצלנים?

חמור מאוד! הצטרפו עכשיו לקהילה המונה מאות בעלי עסקים עם מכנה משותף: לא מוכנים לעבוד קשה כדי לעשות כסף! ותהנו מקהילה עם אופי אחר לגמרי ממה שאתם מכירים!

שפע 3

קבלו ספרון מתנה

התודעה העסקית החדשה

ספרון מיוחד ובו אני חושף את 6 השקרים של התודעה העסקית הישנה ושל גורואים עסקיים שהוליכו שולל אלפי עסקים בישראל!

לא מומלץ למי שמפחד משינוי תודעתי עמוק!

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות