שקר 8# של התודעה העסקית הישנה!

שקר המנטורינג – מיהו מנטור אמיתי?

לגישתי, כבר עברנו את השלב התודעתי והרוחני בו אנחנו זקוקים ל’מנטורים’ על פי התפיסה הישנה שלהם, ואנחנו כן צריכים ורוצים ‘מנטורים’ של התודעה החדשה שמביאים איתם אמת לתוך האינטרקציה עם הקהל.

אני הולך לפרק לגורמים את הדבר הזה שנקרא ‘מנטור’ ולשים פה תודעה גבוהה יותר במטרה לגרום לכם בתור התחלה להבדיל בין ‘מנטור’ של התודעה הישנה לבין ‘מנטור’ של התודעה החדשה.

זה כל כך קריטי בעיניי שזה יכול למנוע מפחי נפש אדירים להרבה אנשים.

מכל שירות או מוצר אנחנו כלקוחות יכולים להתאכזב וזה בסדר גמור, ברוב המקרים המוצר או השירות פשוט לא התאימו לנו.

אך עם ‘מנטורים’ יש עניין אחר שהוא קצת מעבר ל’התאכזבתי מהשירות’ כי בעיניי האינטרקציה שלנו באופן כללי עם ‘מנטורים’ היא עמוקה ומשמעותית יותר.

מאז ומתמיד היו מנטורים. לא כאלה שהפכו את זה לביזנס (שזה מעולה ומבורך) אלא כאלה שפשוט היו המורים שהראו לנו את הדרך, שהיו למודל לחיקוי או השראה, שלמדנו מהם ורצינו להיות כמוהם.

זה מתחיל מאבא או אמא וממשיך בכל שלב שלנו בחיים.

אנחנו מחפשים את הדמויות האלה שאנחנו יכולים ללמוד מהם, לקחת מהם השראה ולהתקדם בחיים.

ההערכה שלנו אותם היא גבוהה מהממוצע, ההרגשה שלנו כלפיהם היא מעל הממוצע, האמונה שלנו בהם היא מעל הממוצע, הביטחון שלנו בהם הוא מעל הממוצע, ולכן כשאנחנו מתאכזבים מהם זה קשה הרבה הרבה הרבה הרבה מעל הממוצע.

ודווקא את הדבר הזה הרבה מה’מנטורים’ בתודעה הישנה לא מבינים ולא מספיק מעריכים בעיניי.

אם הם כן היו מבינים ומעריכים את זה, לא היינו מגיעים לתודעה שאנחנו נמצאים בה היום שיש לנו אנטי ממשי רק מלשמוע את המילה ‘מנטור’.

ההגדרה שלי ל’מנטור’ בתודעה הישנה:

אדם שדוחף אותך לתוצאה.

ההגדרה שלי למנטור בתודעה החדשה:

אדם שמראה לך את הדרך.

אתם בטח מכירים את הפרדיגמה שמסתובבת בחוץ:

“אני לומד רק ממי שהשיג את התוצאות שאני רוצה להשיג”

בתודעה החדשה אני אומר:

“אני לומד רק ממי שעבר את הדרך שאני רוצה לעבור” וזה ליבת ההבדל בין ‘מנטור’ בתודעה הישנה למנטור בתודעה החדשה.

הבעיה שלי עם ‘מנטורים’ בתודעה הישנה:

  1. הם מתמקדים בתוצאה ולא בדרך.

האגו שלהם מנחה אותם להוביל אנשים לתוצאות כדי שיהיו להם ‘סיפורי הצלחה’ (שהם כמובן לא הצלחה אמיתית’) ויוכלו להניע את הגלגלים העסקיים והכלכליים של כל הדבר הזה.

  1. הם רואים את עצמם ולא את הלקוח.

מבחינתם הלקוח פה כי הוא חלק מהמטרות האישיות שלהם והם לא פה כדי לשרת את המטרות האישיות של הלקוח.

  1. הם מתבססים על הידע ולא על ניסיון החיים שלהם.

לרוב, הם פשוט מעבירים ידע שלמדו בקורסים, סדנאות או הרצאות ולא על תובנות שנולדו מתוך ניסיון החיים שלהם.

איך מבינים את זה? כשבתוכן שלהם אין שום סיפורים או דוגמאות מתוך החיים שלהם.

  1. הם מתמקדים בקפיצה ולא בהתפתחות

הכל מהיר, כאן ועכשיו, רוצים שהלקוח יגיע מהר לתוצאות ויעשה קפיצות, במקום להתמקד בהתפתחות.

ההבדל ביניהם הוא כמו ההבדל בין העולם הפנימי לחיצוני – הם מובילים את הלקוח לקפיצה בעולם החיצוני ולא להתפתחות בעולם הפנימי.

  1. השיווק שלהם מתבסס על הבטחות ולא על השפעה

מנטור בתודעה הישנה יוצר בעיקר תוכן שיווקי ולא תוכן משפיע כאשר מנטור בתודעה החדשה הוא בדיוק להפך.

הרי אם בן אדם כל כך רוצה להשפיע הוא יכול לעשות את זה בכל כך הרבה דרכים ולא רק כשהוא על הבמה.

  1. הם בתודעה תחרותית ולא בשפע

נשמע הזוי אבל אפשר להבין את זה בקלות על ידי זה שהם מגדירים את עצמם

‘מס’ 1 בתחום’

‘המנטור המוביל בישראל’

‘המנטור הגדול בישראל’

וכו’.

הפירוש של המילה ‘מנטור’ הוא מורה דרך.

מורה דרך. מורה דרך. דרך!

לא מורה לתוצאה, לא מורה להישגים, לא מורה לחומר.

מורה דרך.

עכשיו בואו נפרק את הדבר הזה ונבין את ההבדל בין המנטור הישן למנטור החדש.

מורה דרך הוא מישהו שיודע לפקוח לך את העיניים לדרך שמתאימה לך בחיים ולא לדרך שהוא חושב שנכונה עבורך.

מורה דרך נמצא בתודעה הרוחנית הגבוהה ביותר שאדם יכול לשאוף אליה: אהבה.

יש דרגות לתודעה רוחנית:

  1. גאווה
  2. ענווה
  3. אהבה

הגאווה היא התודעה הרוחנית שמנותקת מהכוח העליון ומחוברת ל’אני’ השייך לאגו.

האנשים שנמצאים בגאווה בטוחים שהכל תלוי בהם, הם הכי טובים, הם יסתדרו לבד ולא צריכים אף אחד, הם פשוט רואים את עצמם מעל אחרים.

יותר טובים/יפים/חכמים/מוצלחים/מוכשרים וכו’.

הענווה היא התודעה הרוחנית שמחוברת לכוח העליות ומחוברת ל’אני’ השייך לנשמה.

האנשים שנמצאים בענווה מבינים שלא הכל תלוי בהם, שהם לא הכי טובים, שהם לא יסתדרו לבד, שהם צריכים סביבם אנשים, והם לא רואים את עצמם מעל אף אחד כי מתחת לגוף הפיזי ולמיינד האנושי יש נשמה זהה לכולם.

האהבה היא התודעה הרוחנית הגבוהה ביותר שבן אדם יכול לשאוף אליה.

האנשים שנמצאים באהבה מצליחים לראות כל אדם וכל סיטואציה בלי שיפוטיות ובלי ביקורת, עם חמלה, הבנה, אכפתיות ואהבת האדם.

אתה לא יכול להיות מנטור בתודעה החדשה אם אתה לא מחובר לתודעה הרוחנית ‘אהבה’ בעיניי ואם אתם שואלים אותי ברמה האישית אם שאני נמצא בתודעה הזאת, אז התשובה היא: לא.

אני מאוד שואף אליה אבל יש לי עוד דרך ארוכה לעשות כדי להצליח לראות כל אדם וכל סיטואציה בלי טיפת שיפוט או ביקורת ולהכניס המון חמלה ואהבה לכל אינטרקציה שלי ביקום.

פגשתי מעט מאוד אנשים בחיי שהיו בתודעה הזאת והם היו מגנט מטורף של אור והשפעה ויחד עם זאת פגשתי יותר מדי ‘מנטורים’ של התודעה הישנה שהיו בתודעה רוחנית של גאווה וזה תמיד קשה לצפייה עבורי.

אך כמו שאמרתי, אני עושה עבודה גם פה כדי לא לשפוט ולבקר ולצמוח ולהתפתח לתודעה רוחנית של אהבה.

מקווה שהפקתם ערך, מוזמנים להגיב, לשאול, להביע עמדה.

שלכם באהבה,

נדב.

פודקסט 'העצלניסט' - פרק 18 - מותג רוחני

פודקסט 'העצלניסט' - פרק 18 - מותג רוחני

פרק 18 – מותג רוחני האזינו בספוטיפיי צפו ביוטיוב יעלה בהמשך על הפרק כמו שאתם יודעים, עד לפני קצת יותר…
פודקסט 'העצלניסט' - פרק 17 - בעזרת ה'

פודקסט 'העצלניסט' - פרק 17 - בעזרת ה'

איך אומרים 'בעזרת ה' אבל באמת מתכוונים לזה ורותמים את הבורא לעזור לנו להשיג תוצאות בעסק ובחיים?
פודקסט 'העצלניסט' - פרק 16 - גמילה ממאמץ

פודקסט 'העצלניסט' - פרק 16 - גמילה ממאמץ

איך משתחררים מהצורך לעבוד קשה, להיות במאמץ, להספיק יותר ולעבוד יותר, ומתחברים לאנרגיה של זרימה וקלילות וגם משיגים הרבה יותר?!

רוצים עוד מהשפע של עסקים עצלנים?

חברים, בגישת עסקים עצלנים השפע אף פעם לא נגמר, ותמיד יש לי מה לתת!

אז בואו, הצטרפו אליי למגוון הפעילויות וקבלו עוד הרבה ערך שיעזור לכם לקדם את העסק ולבנות איכות חיים כמו שאתם חולמים!

שפע 1

קבלו במתנה את ערכת 'מהישרדות לעצלנות'

ערכה עוצמתית הכוללת ספר הדרכה (52 עמ’) שמתאר את 7 שלבי ההתפתחות העסקית שלב אחרי שלב + הדרכת LIVE שבה אני מציג את 4 הטרנספורמציות שצריך לעבור כדי להיות עסק עצלן + חוברת עבודה מעשית להדרכה! וכל זה, בחינם!

שפע 2

הצטרפו לקהילת עסקים עצלנים!

אתם עדיין לא בקהילת הפייסבוק של עסקים עצלנים?

חמור מאוד! הצטרפו עכשיו לקהילה המונה מאות בעלי עסקים עם מכנה משותף: לא מוכנים לעבוד קשה כדי לעשות כסף! ותהנו מקהילה עם אופי אחר לגמרי ממה שאתם מכירים!

שפע 3

קבלו ספרון מתנה

התודעה העסקית החדשה

ספרון מיוחד ובו אני חושף את 6 השקרים של התודעה העסקית הישנה ושל גורואים עסקיים שהוליכו שולל אלפי עסקים בישראל!

לא מומלץ למי שמפחד משינוי תודעתי עמוק!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות